דברים שרצוי לבדוק לפני בחירת עורך דין בנושא תאונות דרכים

תאונות דרכים הן תופעה מצערת ושיעורן נותר גבוה מדי שנה.

חלק מתאונות הדרכים קלות ומסתכמות בפגיעה מינורית ברכוש בלבד, אולם חלקן מסתיימות בפגיעה קשה בגוף וברכוש.

הדיון המשפטי בתחום תאונות הדרכים נוגע לנזקים הנגרמים לרכוש ולגוף, ולעיתים גם באחריותו הפלילית של מי מהנהגים המעורבים בתאונה.

על כן, בטרם בחירת ייצוג משפטי באחד מהליכים אלו, ישנם מספר נתונים אשר רצוי להכיר.

 

סוגי הליכים משפטיים הנוגעים לתאונות דרכים

במצב של תאונת דרכים עשויים להיגרם שני נזקים. האחד הוא נזק לרכוש שנפגע כתוצאה מהתאונה כאשר לרוב מדובר בכלי הרכב המעורבים לצד מקרים של פגיעה במתקנים בסביבת תאונת הדרכים. השני הוא נזק גופני אשר נע בין פגיעה קלה לבין מצב של אובדן חיים. בנוסף לחיוב בגין נזקים, נהג המעורב בתאונה עשוי למצוא עצמו מואשם בדין פלילי תעבורתי.

 

הליכים הנוגעים לנזקי רכוש

באשר לנזק הנגרם לרכוש, מדובר בתביעה הדורשת מהתובע להוכיח כי הצד הנתבע גרם לו לנזק בשל התנהגות רשלנית. הדיון בהליך מסוג זה ייסוב סביב עצם שאלת קרות הנזק ומידת האחריות של הצד הנתבע לנזק זה. הנטל במקרה זה מוטל על התובע להוכיח כי טענתו בדבר אחריות הצד הנתבע היא הסבירה יותר.

 

הליכים הנוגעים לנזקי גוף

במקרה של נזק גופני, על מנת למנוע מצבים של הידיינויות משפטיות על עצם האחריות לתאונה שנגרמו בה פגיעות גופניות ומתוך כוונה להעניק טיפול מהיר לצד הנפגע, נהוג בישראל מודל של אחריות מוחלטת. על פי מודל זה, כאשר אדם נפגע בתאונה הוא יכול לתבוע את מי שפגע בו ולדעת כי יזכה לפיצוי ללא צורך הוכחת אשמת הצד פוגע.

אופן הפיצוי של האדם הנפגע הוא באמצעות פוליסת הביטוח של הנהג הפוגע, בהנחה שמדובר בפוליסה תקפה. זו הסיבה שכל נהג נדרש בפוליסת ביטוח חובה שהנהיגה בלעדיה מהווה עבירה. גם במקרה של נהג שלא רכש פוליסת ביטוח חובה או נהג פוגע שלא אותר, מנהלת המדינה קרן פיצויים ששמה קרנית, אשר דואגת למתן פיצוי עבור מי שנפגע בגופו כתוצאה מתאונה.

 

הצד הפלילי – תעבורתי

לצד החבות הנזיקית הנובעת ממעורבות בתאונת דרכים, במקרים מסוימים עשוי נהג המעורב בתאונה לעמוד לדין בשל אופן נהיגתו. העבירה תסווג לפי אופי הפגיעה כאשר במקרה של פגיעה חמורה ואף גרימת מוות, עשוי הנהג, לצד פסילת רישיון לתקופות ארוכות, לעמוד בפני אפשרות שבה ייגזר עליו מאסר בפועל.

 

כיצד לבחור עורך דין המתמחה בתיקי תאונות דרכים

בכל אחד מההליכים שתוארו, קיים טווח רחב של תוצאות משפטיות מבחינת כל צד להליך. נהג אשר עומד לדין עשוי למצוא עצמו מאחורי סורג ובריח, אדם אשר גרם לנזק לרכוש עשוי למצוא עצמו חב בפיצויים בשיעור גבוה ואדם שנפגע בגופו במהלך תאונה, יכול לקבל פיצוי בסכומים גבוהים מאוד במסגרת הגשת תביעה.

על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר בכל אחד מההליכים הללו, יש צורך בייצוג משפטי על ידי עורך דין בעל מומחיות בתחום זה, בעל ניסיון בהופעות בבתי משפט וניהול תיקים ובעל יכולת לנהל משא ומתן מול הצד השני בניסיון להגיע לתוצאה מיטיבה. ניתן למצוא עו"ד תאונות דרכים בתל אביב ובשאר חלקי הארץ.

 

תיקי תאונות דרכים – רק בליווי עורך דין מקצועי

בניהול כל אחד מההליכים הנוגעים לתאונות דרכים, נדרש ידע מקצועי מעמיק והכרה יסודית של הוראות החוק. כל נתון עשוי להשפיע על שאלת האחריות לנזק, גובה הפיצוי שייפסק, וכאשר מדובר בדין תעבורתי פלילי, אף על חירותו של הנהג הנאשם. על כן, בשל פוטנציאל ההצלחה מצד אחד ופוטנציאל הנזק מצד שני, חשוב לבחור עורך דין מקצועי, מנוסה ומיומן.

 

איש משפט

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא