גישור גירושין – איך עושים את זה נכון?

לפני שנבין איך עושים את זה נכון, כדאי להבין מה זה בכלל? ובכן, גישור גירושין הוא הליך בו זוגות שעוברים גירושין יכולים לדבר ולדון על תנאי הגירושין מבלי לפנות לבית המשפט. תהליך זה נתפס פעמים רבות כפתרון חסכוני יותר הן בזמן והן ברגשות שליליים. כלומר, ניתן לראות בהליך גישור גם אלטרנטיבה ידידותית יותר לדיונים בבית המשפט, שכן בני הזוג מסוגלים להגיע להסכמה ללא צורך בבתי משפט, עורכי דין לוחמניים ומריבות אין סופיות. 

 

מה אתם רוצים להשיג?

לפני שאתם בכלל מתחילים בהליך גישור גירושין, חשוב שיהיה לכם מושג לגביי מה אתם רוצים להשיג. האם אתם רוצים ומעוניינים לחלק את הנכסים שלכם חצי-חצי? 70/30? מהי ההעדפה שלכם. האם אתם רוצים לשמור על רמה מסוימת של תקשורת עם בן או בת הזוג לשעבר? שאלות מהסוג הזה ומיקוד הרצונות האישיים שלכם יתנו לכם מושג ברור יותר לגבי המטרות שלכם כמובן מה שיעזור לכם להתמקד בהשגתן במהלך תהליך הגישור.

גישור גירושין

חפשו מגשר מוסמך

מציאת מגשר מוסמך חיונית להצלחת גישור גירושין. מתווך טוב יעזור לשני הצדדים לתקשר בצורה יעילה. כמו כן, על המגשר להבין היטב הן את החוק והן את תהליך הגירושין, שכן הדבר יסייע בניהול שיחה פוריה, יעילה, עניינית והכי חשוב – נעימה, בה כולם יוצאים מרוצים וטובי לבב. מגשר טוב יכול לעזור לכם למנוע המון מהמורות ומפחי נפש. מגשר מעולה למעשה יהיה עורך דין גירושין מיומן.

 

בואו מוכנים!

לפני תחילת הגישור, שני הצדדים צריכים להיות מוכנים עם המסמכים והמידע הדרושים. הדבר כולל דוחות ומסמכים כספיים, מידע על נכסים וחובות וכל שיקול אחר. כל המידע הזה שיהיה מוכן מראש יעזור לגישור להתקדם בצורה מהירה ויעילה יותר.

גישור גירושין

שמרו על ראש פתוח

חשוב לזכור שלשני הצדדים יהיו אינטרסים ומטרות שונות בכל הנוגע לגישור, וחשוב לשמור על ראש פתוח וחשוב גם לזכור שאתם ככל הנראה תהיו חייבים להתפשר. להיות מוכנים להתפשר לא אומר לוותר על כל הזכויות והרצונות שלכם, אלא מדובר במציאת פתרון מועיל הדדי ויכולת להתגבש עבור הצד השני. נכון שעכשיו אתם מפרקים את החבילה, אבל זכרו שמולכם ניצב אדם שהיה פעם אהבת חייכם ויתכן שלנצח יהיה חלק מהחיים שלכם במידה ויש לכם ילדים משותפים.

 

היו סבלניים

גישור גירושין יכול לקחת זמן וחשוב להאזר בסבלנות לאורך כל התהליך. גם אם נראה שהתהליך מתנהל לאט, חשוב לזכור שהמגשר פועל למציאת פתרון שיתאים לשני הצדדים. ועדיף לאט ושכולם יהיו מרוצים מאשר מהר עם משקעים וכעסים. כל דבר בעיתו.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, גישור גירושין יכול להיות דרך מצוינת להגיע להסכמה מבלי לפנות לבית המשפט. זכרו שחשוב מאד שיהיה לכם מושג ברור לגבי המטרות שלכם, הגיעו לגישור עם מתווך מוסמך, בואו מוכנים, שמרו על ראש פתוח והיו סבלניים לאורך כל התהליך. בעזרת כל אלו תוכלו להיות בטוחים שאתם עושים גישור גירושין בצורה הנכונה. בהצלחה!

גישור גירושין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא