איך עושים בדיקת הקניית בעלות ומה זה שווה לכם

בעלות פרטית בקרקע מבטלת לחלוטין את התלות ברשות מקרקעי ישראל. עורך דין מקרקעין שמכיר את הקשר בין תכנון ובנייה לבין דיני רשות מקרקעי ישראל, יכול לסייע באופן משמעותי ביותר והוא עשוי לחסוך לכם מאות אלפי שקלים טרם הכניסה למיזם בנייה חדש.

באופן כללי כשמדובר בעסקי מקרקעין אין חלופה לעבודה מול עורך דין מומחה, הבקיא בכל החוקים וההנחיות של רשות מקרקעי ישראל. להלן פרוט קצר של הנקודות החשובות ביותר להתנהלות נכונה, כשבצד אחד אתם ועורך דינכם ובצד השני רשות המקרקעין.

 

להמיר חכירה לבעלות

לאחר ששכרתם עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ובעבודה מול רשות המקרקעין הישראלית, סביר להניח שהוא ינחה אתכם להתחיל בתהליך המרת חכירת הקרקע לבעלות על הקרקע. יש לבצע פעולה זו טרם הגשת הבקשה לקבלת היתר בנייה על הקרקע. מהלך זה ישחרר אתכם היזמים, באופן מוחלט, מהצורך לתת דין וחשבון לרשות המקרקעין הישראלית בהמשך הדרך, דבר שיביא לחסכון משמעותי ביותר של כסף.

לאחר שתמירו את הזכויות תוכלו לפעול ישירות מול מוסדות התכנון ללא קבלת הסכמה נוספת של הרשות. חשוב שתדעו, הקניית בעלות תאפשר לכם להקטין את הקיף המימון שנדרש עבור המיזם.

 

הקניית הבעלות כמקדם מכירות של המיזם

כאשר הקרקע המיועדת למיזם הנה בבעלות רשות המקרקעין, היא יכולה להציב תנאים, לקבוע עובדות כגון היקף הבנייה, מה מותר ומה אסור לבנות ולוחות זמנים של תחילת בניה וסיום. כל אלה מקשים מאוד על היזם וגורמים לייקורו של המיזם עקב הצורך לשלם תשלומים שונים לרשות.

ההמרה של הקרקע לבעלות פרטית משחררת את היזם מהתלות ברשות והופכת אותו לבעל הדעה היחיד בכל הקשור במיזם והיקפו, והוא אינו נדרש יותר לשלם שום תשלום לרשות לרבות, תשלום דמי היתר עבור מימוש זכויות הבניה הנוספות.

 

מהם הקריטריונים הנדרשים לקבלת הקניית הבעלות?

הנכסים שעומדים בקריטריונים הם: דירות מגורים בבניה רוויה, בתים פרטיים עירוניים, בתים פרטיים בישובים קהילתיים, הרחבות בנייה שונות, בתים פרטיים בקיבוצים ומושבים. בנוסף, נכסים המיועדים למסחר ועסקים. יש לציין שקרקעות חקלאיות או קרקעות בהן טרם הסתיימה הבנייה כלומר, על פי מבחני הרשות (סיום בניית שלד וגג), לא יוכלו ליהנות מהקניית בעלות על הקרקע.

 

עורך דין, עורך דין, עורך דין

בדיקת הקניית בעלות וכל עבודה מול רשות המקרקעין וביצוע פעולה ולו הקטנה ביותר מולה, עלולה לחשוף את היזמים לסיכונים רבים, אותם קשה מאוד לנבא מראש. אי לכך, חשיבותו של עורך דין בכל פניה וביצוע פעולה מול רשות המקרקעין הישראלית היא קריטית ועשויה לחסוך ליזם זמן רב וממון. יכולתם לקרא ולהבין היטב את מפת הזכויות והחובות, המצב התכנוני ומצב המקרקעין בפועל, תקצר עבור היזם זמני תהליכים ותשאיר לא מעט כסף בכיסו.

 

לסיכום

ביצוע בדיקת הקניית בעלות מומלץ לעשות באמצעות עורך דין שבקיא בדיני רשות מקרקעי ישראל, הדבר חוסך ליזם זמן וכסף, ומייצר ביטחון ורוגע בעבודה על הפרויקט.

הקניית בעלות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את