איך מתבצע תהליך גירושין בהסכמה

תהליך גירושין הוא בדרך כלל ארוך וקשה, בעיקר רגשית.

כשמגיעים להסכם משותף שהגיע הזמן להתגרש זו הזדמנות להיפרד בתנאים טובים ואף לראות את הצדדים החיובים בזה.

תהליך הגירושין אינו רק ריגשי, הוא גם משפטי ובירוקרטי, אז חשוב להכיר את ההליך ואיך מתבצע.

 

גירושין מול גירושין בהסכמה

משמעות הליך גירושין רגיל הוא שבגדול אחד הצדדים לא מסכים או מעוניין להתגרש, ויש מאבק בין שני הצדדים ומחלוקות שצריכות פסיקה בעד אחד מהצדדים מבית משפט.

גירושין בהסכמה, לעומת זאת, היא כאשר שני הצדדים עובדים בשיתוף פעולה עם עו״ד גירושין על מנת לנסח הסכם גירושין שיחס לתנאים, רכוש, נכסים, ומקרה הצורך גם מזונות. הסכם זה נזקק רק לאישור בית משפט על מנת לקבל תוקף מחייב.

 

שלבי הליך הגירושין

  1. הסכם גירושין

כאמור השלב הראשון הוא ניסוח הסכם גירושין עם עורך דין לענייני משפחה. אפשר ואף מומלץ כשמדובר בגירושין בהסכמה להשתמש בעורך דין אחד המייצג את שני הצדדים, דבר זה חוסך זמן וכסף.

 

  1. פתיחת תיק בבית דין רבני

כל זוג יהודי שנישא בישראל חייב לעבור את הליך הגירושין דרך הרבנות, אפילו זוגות שהתחתנו בחתונה אזרחית בחו"ל. מקרים מעטים מאוד פתורים מהצעד הזה.

להגשת בקשה לגירושין לבית הדין הרבני יצורף הסכם הגירושין המאושר על ידי בית משפט, ואם לא מאושר בית הדין הרבני יכול לדון בו ולאשר אותו.

 

  1. תהליך הגירושין ברבנות

הדיינים בבית הדין הרבנים בודקים את שמות המבקשים להתגרש, וברוב המקרים הזוג ילווה על ידי העדים בכתובה או בני משפחה קרובים.

יהיה עידוד לשלום בית בין הזוג המתגרש אך לאחר הוכחה שאכן יש רצון הדדי להתגרש יתבצע ביטול מודעות, בו מבטלים כדת וכדין את ההתחייבות של בני הזוג אחד לשנייה כפי שהבטיחו בטקס החתונה.

לאחר אישור בית הדין הרבני על הסכם הגירושין וביטול מודעות ייפתח תיק סידור גט. חשוב לציין שכל זה נעשה במפגשים נפרדים ותאריכים שנקבעו מראש, וגם בהסכמה תהליך זה עלול לקחת זמן.

 

  1. סידור ומתן גט

לסידור הגט יש להגיע עם בן משפחה מדרגה ראשונה, ישנם בתי דין המסתפקים בשיחת טלפון אך יש לברר זאת מול בית הדין הספציפי. ישנם מספר מסמכים הדרושים למען סיום התהליך:

  • תעודת הזהות של שני הצדדים בנוסף לספח המעיד על היותם נשואים
  • תמונות פספורט
  • כתובה
  • תעודת נישואין

לאחר הוכחת זהותם של שני הצדדים בפני דיין על ידי העדים סופר בית הדין יכתוב את הגט והוא יועבר לאישה. ישנן הגבלות הלכתיות החלות על הגרושים הטריים אשר יובהרו להם על ידי הדיין, ולאחר מכן הם יקבלו תעודת גירושין ומעשה בית דין – מסמך הלכתי המאשר את הגירושין.

 

לסיכום

תהליך גירושין הוא אף פעם לא קל, אך כשהוא נעשה בהסכמה זה מקל על כל הצדדים. הכי חשוב להיות סבלניים ומוכנים להתגמש ובכך להתגרש על הצד הטוב ביותר.

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את