אחריות הורית משותפת – איך זה באמת עובד

בשנים האחרונות נדמה שישנה עלייה משמעותית בכל הנוגע לרצון להוביל לשוויון בין גברים ונשים. הדבר בא לידי ביטוי במצבים שונים בחיים ובין היתר, במצבים של פרידה או גירושין בין בני זוג. מדריך זה יעסוק בנושא האחריות ההורית המשותפת שנוגע לנושא זה. יצאנו לבדוק באופן מעמיק מה עומד מאחורי המושג ואיך זה בכלל עובד? הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים שרציתם לדעת בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך ליווי מטעם גורמים שיודעים דבר או שניים אודות ההליך של אחריות הורית משותפת. אתם וודאי תוהים מיהם האנשים שסייעו לנו בכתיבת המדריך. אז נציין בפניכם שמדובר בזוגות פרודים שחיים כיום בהורות משותפת ובילדים בוגרים שההורים שלהם היו בהורות משותפת בזמן שהיו קטינים. היה חשוב לנו לפנות אל גורמים אלו כדי לשמוע מקרוב את כל המידע בנושא.

 

איך הגענו אל אותם אנשים?

ראוי לציין כי תחילה פנינו אל עו"ד לענייני משפחה בפתח תקווה וביקשנו ממנו למסור לנו פרטים אודות זוגות פרודים שחיים אורח חיים שדוגל באחריות הורית משותפת. אך נאמר לנו כי מדובר במידע מסווג. כך שלא ניתן היה למסור לנו פרטים אודותיהם. לכן, יצאנו אל הרשת וכתבנו פוסט בנושא. ביקשנו מאנשים שיש להם קשר קרוב להליך זה, לציין בפנינו את כל הפרטים שיש להם בנושא. וכך היה, פנו אלינו הורים, ילדים וסבים וסבתות שראו את הליך האחריות המשותפת ויודעים להגיד לנו את כל הפרטים החשובים. ראוי לציין כי הם הגיעו אלינו מהפלטפורמות הבאות:

  • קבוצות פייסבוק
  • פרופיל האינסטגרם שלנו
  • חשבון הטוויטר העסקי שלנו

 

אז מה זה בכלל אחריות הורית משותפת ואיך זה עובד?

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו כי מדובר בהגדרה הורית שווה שלא קיים שום קשר בינה לבין חלוקת זמני השהייה והמזונות של הקטינים. כך שההגדרה של כל הורה היא בעצם שווה. ההדרה הזו מונעת בסופו של דבר מלחמה קשה בין ההורים. מדובר במלחמה שהייתה באה לידי ביטוי במצבים אחרים, שבהם יש הורה עיקרי והורה משני. זה עובד באופן כזה שמאפשר לכל הורה לקחת חלק בגידול הילדים.

 

איך אפשר להגיע למצב של אחריות הורית משותפת?

כדי שבני זוג יוכלו להיות במצב שכזה, הם צריכים לשוחח ביניהם ולהגיע להחלטה כי הם מסוגלים לעשות זאת. שכן, יש לא מעט זוגות שנמצאים במצב לא טוב ביניהם והדבר עשוי להוביל לקושי להגיע לאחריות הורית שכזו. ניתן כמובן להתייעץ עם עורך דין שבקיא בנושא ענייני משפחה כדי לקבל הכוונה ולהבין האם בני הזוג מסוגלים לקחת חלק בהליך שכזה או שמא, עדיף להם לוותר על כך מראש.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל המידע המעמיק והחשוב אודות אחריות הורית משותפת.

פטיש

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

מהם כללי הבוררות בהתחדשות עירונית?

התחדשות עירונית היא מושג המתאר תהליכי שיקום, שיפוץ ובנייה מחדש במרקמים עירוניים קיימים. מטרתה לשפר את איכות החיים בערים, לייעל את ניצול הקרקע ולחזק את